Programmeren | Les 15: Delightex
Categorie Digitale geletterdheid
Doelgroep groep 7, groep 8
Tags computational thinking digitale geletterdheid op je eigen locatie
Prijzen
  • Een les mediacoach Met abonnement
Terug

Programmeren | Les 15: Delightex

Verzorgd door de Zoomerij

Delightex maakt virtual reality toegankelijk voor iedereen. Het is een makkelijke manier om zelf een virtuele wereld te bouwen en deze te programmeren op de computer. Kinderen kunnen die wereld vervolgens verkennen met een virtual reality-bril. Het is zo vormgegeven dat ook jonge kinderen er goed mee kunnen werken.

Het mooie van deze les is dat je zelf kunt maken wat je wilt. In plaats van alleen maar te consumeren, gaan we samen aan de slag en maken we onze eigen virtual reality-werelden. Hierdoor wordt de technologie veel interessanter en toegankelijker. Wat voor wereld creëer jij?!

Lesdoelen:
-  Leerlingen raken bekend met virtual, augmented en gyro reality-technologie, de huidige beperkingen en toekomstige ontwikkelingen.

  • Leerlingen doen kennis en ervaring op met het zelf maken van virtual reality-content.
    -  Leerlingen vertalen kennis naar een persoonlijk eindproject.
    -  Leerlingen doen praktische ervaring op met een programmeeromgeving (software).
    -  Leerlingen komen in aanraking met verschillende media en apparaten en zetten deze in binnen hun eigen belevingswereld.
    - Leerlingen kunnen vormen laten verschijnen en zijn in staat deze vormen te laten bewegen middels vooraf geprogrammeerde code.
    -  Leerlingen kunnen met de online block-editor een klein programma schrijven.
  • Leerlingen kunnen content produceren met behulp van diverse apparaten en toepassingen.

Domein: Computational thinking
Groep: Groep 7, Groep 8
Lesduur: 90 minuten
Lessenreeks: Programmeren
Benodigdheden: Digibord en Wifi-code
Voorbereiding: Leerlingen moeten de app Delightex downloaden op hun telefoon

Deze les maakt samen met de volgende lessen deel uit van de lessenreeks Programmeren:
Les 9: George en de robot
Les 10: Verhalen programmeren met Cubetto
Les 11: Programmeren de basis
Les 12: Programmeren een stap verder
Les 13: Maak een gameplatform met Bloxels
Les 14: Denken als een computer
Les 16: Micro:bit

Dag Datum Tijd
- in overleg
1 augustus 2025 - 31 juli 2026
in overleg in overleg Meer informatie en reserveren