Categorie | Digitale geletterdheid |
Doelgroep | groep 1, groep 2, groep 3 |
computational thinking digitale geletterdheid op je eigen locatie | |
Prijzen |
|
George krijgt een grote robot voor zijn verjaardag. Maar omdat hij niet zorgvuldig met de afstandsbediening omgaat, gaat het al snel mis – de robot raakt stuk!
Aan de hand van het verhaal van George ontdekken de kinderen tijdens deze unplugged les spelenderwijs hoe een robot of computer "denkt" (computational thinking). Samen onderzoeken we hoe we George kunnen helpen zijn robot weer te laten lopen, springen, dansen, zwaaien, zwemmen, touwtjespringen en meer.
Lesdoelen:
Domein: Computational thinking
Groep: Groep 1, Groep 2, Groep 3
Lesduur: 45 minuten
Lessenreeks: Programmeren
Benodigdheden: Digibord en Wifi-code
Voorbereiding: Geen
Deze les maakt samen met de volgende lessen deel uit van de lessenreeks Programmeren:
Les 10: Verhalen programmeren met Cubetto
Les 11: Programmeren de basis
Les 12: Programmeren een stap verder
Les 13: Maak een gameplatform met Bloxels
Les 14: Denken als een computer
Les 15: Delightex (voorheen CoSpaces)
Les 16: Micro:bit
Dag | Datum | Tijd | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
- |
in overleg 1 augustus 2025 - 31 juli 2026 |
in overleg | in overleg | Meer informatie en reserveren |