Categorie | Digitale geletterdheid |
Doelgroep | groep 5, groep 6, groep 7, groep 8 |
computational thinking digitale geletterdheid op je eigen locatie | |
Prijzen |
|
In deze les maken de kinderen kennis met het “brein” van apparaten zoals de tablet, smartphone en computer. Ze ontdekken verschillende apps, sites en programma’s waarbij ze creatief en logisch moeten nadenken. Ook leren ze over de binaire taal.
De eerste stappen in het programmeren worden voorzichtig gezet, en ze ontdekken dat dingen niet zomaar op het beeldscherm verschijnen. Wist je dat er in de toekomst een tekort aan programmeurs dreigt te ontstaan? Het is dus belangrijk dat we onze digitale talenten gaan ontdekken en ontwikkelen!
Lesdoelen:
Domein: Computational thinking
Groep: Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8
Lesduur: 90 minuten
Lessenreeks: Programmeren
Benodigdheden: Digibord en Wifi-code
Voorbereiding: Geen
Deze les maakt samen met de volgende lessen deel uit van de lessenreeks Programmeren:
Les 9: George en de robot
Les 10: Verhalen programmeren met Cubetto
Les 11: Programmeren de basis
Les 13: Maak een gameplatform met Bloxels
Les 14: Denken als een computer
Les 15: Delightex (voorheen CoSpaces)
Les 16: Micro:bit
Dag | Datum | Tijd | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
- |
in overleg 1 augustus 2025 - 31 juli 2026 |
in overleg | in overleg | Meer informatie en reserveren |