Categorie | Digitale geletterdheid |
Doelgroep | groep 1, groep 2 |
digitale geletterdheid kunstmatige intelligentie op je eigen locatie | |
Prijzen |
|
Wat hebben danspasjes en patronen met elkaar te maken? Het zijn algoritmes! In deze vrolijke en beweeglijke les ontdekken kleuters hoe vormen, kleuren en herhaling samen een patroon vormen, en door het herkennen het ook kunnen voorspellen.
Eerst gaan we op zoek naar visuele patronen met fysiek materiaal. Daarna vertalen we die patronen naar beweging: springen, draaien, klappen – alles komt voorbij in een dans vol ritme en structuur. Zo bouwen we samen een echte bewegingscode! Spelenderwijs leren kinderen dat een reeks stappen tot een verrassend resultaat kan leiden.
Lesdoelen:
Domein: AI, Computational thinking, bewging en rekenen
Groep: Groep 1, Groep 2
Lesduur: 45 minuten
Lessenreeks: Kunstmatige intelligentie
Benodigdheden: Digibord en Wifi-code
Voorbereiding: Geen
Deze les maakt samen met de volgende lessen deel uit van de lessenreeks Kunstmatige intelligentie:
Les 25 Sorteermachine
Les 27: Van foutje, naar fluitje
Les 28: Slimme detectives
Les 29: Handige assistent?
Les 30: Slimme straat
Les 31: Jij VS AI: Uniek of perfect?
Les 32: Wees een AI Pro
Dag | Datum | Tijd | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
- |
in overleg 1 augustus 2025 - 31 juli 2026 |
in overleg | in overleg | Meer informatie en reserveren |