Categorie | Digitale geletterdheid |
Doelgroep | groep 4, groep 5, groep 6, groep 7, groep 8 |
digitale geletterdheid mediawijsheid op je eigen locatie | |
Prijzen |
|
Games zijn vaak niet weg te denken uit het leven van kinderen. Ze bieden een virtuele wereld waarin ze samen met anderen kunnen spelen, leren, communiceren en experimenteren. Maar hoe zijn games eigenlijk ontstaan? Hoe worden ze gemaakt? Wat maakt gamen zo leuk? En waarom is het soms zo lastig om te stoppen?
In deze les onderzoeken we de aantrekkingskracht van games, ontdekken we wat je ervan kunt leren en bespreken we mogelijke risico’s. Ook denken we na over afspraken die je thuis kunt maken om gamen leuk en gezond te houden.
Tot slot bedenken de kinderen hun eigen game en krijgen ze van de mediacoach een lijst met leuke, leerzame en betrouwbare games.
Lesdoelen:
- Leerlingen ontwikkelen inzicht in de manier waarop games worden ontworpen en geproduceerd.
- Leerlingen begrijpen hoe games invloed hebben op hun dagelijks leven en gedrag.
- Leerlingen reflecteren op hun eigen gamegebruik.
Domein: Mediawijsheid
Groep: Groep 4, Groep 5, Groep 6, Groep 7, en Groep 8
Lesduur: 90 minuten
Lessenreeks: Wijs met Media
Benodigdheden: Digibord en Wifi-code
Voorbereiding: Geen
Deze les maakt samen met de volgende lessen deel uit van de lessenreeks Wijs met Media:
Les 1: Wel 100 vrienden
Les 2: Kijk mij nou
Les 3: Gefopt
Les 4: Hebben: Les over reclame
Les 6: Broodje Aap
Les 7: WhatsHappy
Les 8: Ik en mijn online wereld
Dag | Datum | Tijd | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
- |
in overleg 1 augustus 2025 - 31 juli 2026 |
in overleg | in overleg | Meer informatie en reserveren |